Legislație

 




  •      LEGEA nr. 1/2011 din 5 ianuarie 2011:  Legea Educaţiei Naţionale;

  •       Ordinul MEC nr. 5447/31.08.2020 - Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP);
  •       Ordinul MEC nr. 3125/29.01.2020 privind structura anului școlar 2020-2021;
  •      Ordinul MEC nr. 5487/31.08.2020 Măsuri  de organizare a activității în cadrul unităților/ instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-COV-2;
  •     Ordinul MEC nr. 5545/11.09.2020 – Metodologie – cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
  •      Ordinul MEN 3.022/2018 privind aprobarea auxiliarelor didactice din învățământul preuniversitar;
 
_________________________________________________________________________________
 LEGE Nr. 1/2011 din 5 ianuarie 2011
Legea educaţiei naţionale
 
     Prezenta lege asigură cadrul pentru exercitarea sub autoritatea statului român a dreptului fundamental la învăţătură pe tot parcursul vieţii. Legea reglementează structura, funcţiile, organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de învăţământ de stat, particular şi confesional.
 
 
 
__________________________________________________________________________________
 REGULAMENT-CADRU
de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
( ROFUIP)

        Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumit în continuare regulament, reglementează organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumite în continuare unităţi de învăţământ, în cadrul sistemului de învăţământ din România, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi se aplică în toate unităţile de învăţământ.   
         Unitatea de învăţământ se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, ale prezentului regulament, ale propriului regulament de organizare şi funcţionare şi ale regulamentului intern.

 
__________________________________________________________________________________
 
 ORDIN Nr. 3125/2020 din 29 ianuarie 2020
privind structura anului şcolar 2020 - 2021

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 87 din 6 februarie 2020

    Având în vedere prevederile art. 94 alin. (2) lit. r) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

    Anul şcolar 2020 - 2021 începe la data de 1 septembrie 2020, se încheie la data de 31 august 2021 şi are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului şcolar 2020 - 2021 încep la data de 14 septembrie 2020.
 
 
____________________________________________________________________________
 
Ordinul 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2
 

     Scopul acestui ghid este de a oferi instrucţiuni clare, care trebuie implementate, în vederea funcţionării în condiţii de siguranţă a unităţilor de învăţământ în contextul prevenirii, depistării din timp şi al controlului COVID-19. Este nevoie de măsuri de precauţie pentru a preveni şi diminua răspândirea potenţială a infecţiei SARS-CoV-2 în unităţile de învăţământ.
  
    Purtarea obligatorie a măştii pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, precum şi pentru întregul personal al unităţii de învăţământ, atât în timpul orelor de curs, cât şi în timpul recreaţiei, igiena riguroasă a mâinilor, realizarea curăţeniei şi dezinfecţiei în unităţile de învăţământ, separarea şi limitarea contactului între elevi din clase diferite, neparticiparea la cursuri a preşcolarilor/elevilor ce prezintă febră sau simptome caracteristice pentru infecţia cu SARS-CoV-2 sunt măsuri esenţiale de prevenţie.


    Redeschiderea şcolilor necesită o largă asumare în societate în contextul importanţei accesului echitabil la educaţie şi, totodată, este nevoie de o responsabilizare a tuturor persoanelor implicate şi respectarea tuturor normelor prevăzute în acest ghid, scopul fiind acela de a diminua riscul de infecţie.

👉 Ordinul 5487/1494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2

EMITENT
  • MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII Nr. 5.487 din 31 august 2020
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 1.494 din 31 august 2020
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 804 din 1 septembrie 2020

     ______________________________________________________________________________

     Metodologie – cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal

        Securitatea în mediul educaţional virtual se realizează conform directivelor UE privind securitatea cibernetică, precum şi prelucrarea datelor cu caracter personal.

         În organizarea şi desfăşurarea activităţilor în mediul virtual se asigură respectarea cerinţelor privind protecţia datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), denumit în continuare Regulamentul (UE) 2016/679. 


    OMEC 👉5545 Metodologia privind predarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei 

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu